close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו סטוריטלינג וכיצד נוכל לכתוב אותו בצורה נכונה?

מערכת שורשיז אדר ב, תשפב20/03/2022

היכולת שלנו לשווק את העסק שלנו באמצעות סיפור, היא יכולת פנומנלית ולמעשה מדובר בכלי שיווקי מאוד יעיל אשר יוצר קשר עם קהל היעד

תגיות:

מאז ועד היום, אנשים משתמשים בסיפורים על מנת לתאר מחשבות, דעות, הישגים, חלומות, הצלחות, רגשות ועוד מגוון אפשרויות. סיפור הוא כלי אפקטיבי להעברת מסרים כאשר הוא מתבצע באופן יעיל ואיכותי אשר גורם לשומעים אותו, להיות מרותקים לסיפור, מבלי לפספס כל פרט. משווקים רבים דוגלים בסטוריטלינג משום שמדובר בכלי מעולה להעברת מסרים שיווקיים בפנייה ללקוחות. 

לא כל אחד יכול ויודע לספר סיפור בצורה שיווקית אשר תצליח להניע את השומעים לכדי פעולה. דרושות יכולות ורבליות וכתיבה גבוהות מאוד, יכולות שכנוע מעולות,

טונציה שאינה אחידה ובנאלית ועוד מגוון שיטות אשר תפקידן לרתק את השומעים ואת הקוראים של הסיפור, לגרום להם לשמוע את כל הסיפור וכמובן להניע אותם לכדי הפעולה הרצויה. 

היכולת שלנו לשווק את העסק שלנו באמצעות סיפור, היא יכולת פנומנלית ולמעשה מדובר בכלי שיווקי מאוד יעיל אשר יוצר קשר עם קהל היעד, סוחף אותו אחרינו, מעורר אצלו את יכולת ההקשבה והסקרנות והופך אותו לאוהדים שלנו, אשר ילכו אחרי העסק, יתנו בו אמון ויהפכו ללקוחות קבועים.

כללים לסיפור שיווקי ברמה גבוהה

על מנת שנוכל לבצע סטוריטלינג ברמה גבוהה, כמו בסוכנות של TERRY למשל , אשר תרתק את קהל היעד ותוביל אותו לכדי חיבור והעדפה לבית העסק, ישנם כמה דגשים עיקריים, שאם תפעלו לפיהם יעזרו לכם להפוך את הסיפור ממשעמם ובנאלי לכזה שמייצר אימפקט ומאפשר לקהל שלכם להתחבר אליכם, ולרצות עוד.  חשוב מאוד להבין למי אתם מדברים, מי קהל היעד ומה המכנה המשותף. בחיבור הזה הסיפור צריך להתרכז. ברגע שתבינו מה המכנה המשותף ואיך השירות או המוצר שלכם נותן שם ערך מוסף, הסיפור שלכם יצליח לייצר אמפטיה ואהדה, רגשות יעילים וכלכליים מאוד מבחינה שיווקית. 

חשוב מאוד לתת לאנשים אשר נחשפים לסטוריטלינג שלכם, תחושת שייכות והזדהות. לשלב בסיפור נתונים, זמנים, דמויות מעולם היום יום שלהם, כך שיוכלו להזדהות עם הסיפור ויספגו כמה שיותר מסרים שיווקיים המוטמעים בו.  המטרה היא לאפשר לאנשים לחוש רגש עמוק בזמן החשיפה לסיפור, כל סוג של רגש - גם עצב למשל, מהסיבה הפשוטה שאנשים לרוב ישכחו עובדות טכניות ויבשות, אבל רגש קשה לשכוח לטווח ארוך, ולכן יש לפנות לפן הרגשי של הקהל. פניה רגשית תוביל למעורבות אישית שלו בסיפור, כך שהסיפור יישמר בזיכרונו לטווח ארוך.

כדי שסיפור ישיג את מטרותיו באופן מושלם, חשוב שיהיה לו מבנה מוגדר היטב וסדור. בחלק הראשון של הסטוריטלינג, חשוב להתחיל עם תיאור קצר עליכם, היזמים, או על המותג עצמו, החלום העסקי שלכם, המטרות והשאיפות להתפתחות עתידית. לאחר מכן, מגיע החלק המרכזי שהוא לב ליבו של הסיפור הכולל הישגים, כישלונות, מכשולים שהיו בדרך, התגברות ויציאה לדרך חדשה. וכמובן כמו כל סיפור טוב, יש לו גם סוף כאשר מבחינה שיווקית, חשוב שהסיפור יציג איזושהי הנעה לפעולה, יתאר את חשיבות המוצר והשירות לאיכות חיי הלקוחות והערך המוסף הייחודי שהוא יעניק להם.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה